Paul Wilbur Klipsch (PWK) Amerikalı bir ses öncüsü, gerçek bir eksantrik ve mühendislik ve bilim şöhretler salonunun gururlu bir üyesiydi.
Müziksever nesilleri sonsuza dek etkileyecek hoparlör teknolojilerinin ortaya çıkmasını sağladı. Onun tutkusu onlarınkini mümkün kıldı.
Çok ama çok özel bir şeyin doğuşu, 1946 yılında Arkansas Hope'ta küçük bir teneke barakada, dahi, çılgın ve başına buyruk Paul W. Klipsch'in oturma odasına canlı müzik getirmek amacıyla efsanevi Klipschorn® hoparlörü tasarlaması ve elle inşa etmesiyle gerçekleşti.
Yüzyılın en hafif deyimiyle, başardığını söyleyebiliriz.
Teneke baraka artık kendi kabin üretim hattına sahip tam teşekküllü bir fabrika ve şirketin merkezi Indianapolis, Indiana'ya taşındı; ancak misyon dünyanın en iyi hoparlörlerini yaratmaya devam ediyor.
Paul W. Klipsch, Hope, Ark'ta bulunan Southwest Proving Grounds'da görev yaptığı sırada köşe korna hoparlör tasarımını geliştirdi. Subay odasına gelen ziyaretçiler gerçekçi ses üretimine hayran kaldı ve PWK'yi kendi üretim işini kurmaya teşvik etti.
Hoparlör tasarımı için 1945 yılında patent aldı, 1946 yılında Klipsch & Associates adını tescil ettirdi ve 1948 yılında ilk çalışanını işe alana kadar her bir hoparlörü kendi elleriyle yapmaya başladı.Paul W. Klipsch, Hope, Ark'ta bulunan Soutwest Proving Grounds'daki askerlik görevi sırasında köşe boynuz hoparlör tasarımını geliştirdi. Subay odasına gelen ziyaretçiler gerçekçi ses üretimine hayran kaldı ve PWK'yi kendi üretim işini kurmaya teşvik etti.
"Paul herhangi bir mesleği seçebilecek, doğrulanabilir bir dahiydi, ancak sesi seçtiği için dünya çok daha iyi ses çıkarıyor."
-Fred Klipsch
Paul W. Klipsch, 1999 yılında videoya kaydedilen bir röportaj sırasında, aslında Klipschorn'un adını kendisinin koymadığını iddia etti. Klipsch & Associates'in ilk yıllarında New York'ta bir adamla satış görüşmesi yaptığını ve şaşırtıcı bir şekilde iş adayının devrim niteliğindeki yeni hoparlörü zaten bildiğini söyledi. "Köşe kornanız hakkında her şeyi duyduk," dedi adam.
"BIZ ONA KLIPSCHORN DIYORUZ."
Klipschorn, bir evin içinde canlı bir orkestranın sesini yeniden üretmenin mümkün olduğunu kanıtladı.
Dünyada 70 yılı aşkın süredir sürekli üretimde olan ve tüm rakiplerine karşı zamanın testine dayanan tek hoparlördür.
Bugün hala Hope, Arkansas'ta Paul W. Klipsch'in istediği şekilde elle üretiyoruz.
Klipschorn'un yanı sıra Heresy, Rebel, Shorthorn, Cornwall, La Scala ve Belle Klipsch, Paul W. Klipsch tarafından geliştirilen en tanınmış hoparlörler arasındadır. Bu hoparlörlerin arkasındaki ilkeler, bugün tüm hoparlörlerimizin temelini oluşturmaktadır.
Klipschorn, La Scala II, Cornwall III ve Heresy III'ten oluşan Klipsch Heritage Serisi bugün hala dünya çapında üretilmekte ve satılmaktadır.
Hala dünyanın en iyi hoparlörleri arasında sayılmaktadırlar.
KLIPSCH SESININ DÖRT ILKESI
Paul W. Klipsch tarafından belirtildiği gibi Klipsch sesinin akustik ilkeleri:
Yüksek Verimlilik/Düşük Distorsiyon: Klipsch korna teknolojisi yüksek verimlidir, daha az güç ve daha az bozulma ile daha doğru bir ses sağlar - daha yüksek, daha temiz ses elde edilir.
Klipsch Yasası: Verimlilik distorsiyonla ters orantılıdır.
Kontrollü Yönlülük: Klipsch horn teknolojisi sesi doğru konumlara doğru bir şekilde yönlendirir, bu da sesin gerekli olmadığı veya istenmediği yerlerde akustik enerjiyi boşa harcamadan daha gerçekçi bir ses sahnesi oluşturur.
Geniş Dinamik Aralık: En yumuşak sesler olağanüstü bir netlikle yeniden üretilir ve en yüksek sesler sertlik veya bozulma olmadan iletilir - en yumuşak ve en yüksek sesler arasında mümkün olan en geniş aralıkla.
Kontrollü Frekans Tepkisi: Ses, frekans sapması olmadan - doğal olmayan tizler, orta sesler veya alçak sesler olmadan - kaydedilen sesi renklendirme olmadan mümkün olduğunca doğru bir şekilde yeniden üreterek sunulur.
"Ses ve ses üretimi hakkındaki teorilerimin yanlış olduğu ancak fizik kanunları değiştiğinde kanıtlanacaktır."
-Paul W. Klipsch
Paul W. Klipsch, 1960'larda şirketin pazarlama ajansıyla yaptığı bir toplantıda, okumakta olduğu bir hi-fi dergisini havaya fırlattı ve "Saçmalık!" diye bağırdı. Makale AR-3A hakkındaydı. Bu noktada PWK, "bir başka büyük buluş" iddiasında bulunan hoparlör reklamlarından iyice tiksinmeye başlamıştı.
"Saçmalık" sloganımız ortaya çıkmakla kalmadı, aynı zamanda "Ho Hum Another Major Breakthrough" reklamı/broşürü de doğdu.
Onun tavizsiz tutumunu onurlandırmak için "Saçmalık" kelimesi Klipsch'in fuarlarda dağıttığı plastik sarı yaka düğmelerinin üzerine basılmıştır.
Hatta Paul W. Klipsch, vaaz sırasında aldığı öfkeli notları okuyarak, bıkkın bakanların karşısına çıkıp onların görüşlerine karşı çıkmıştır.
Hatta bir din adamına ceketinin bir tarafını "Bull" (Boğa), diğer tarafını da... Evet, tahmin ettiniz!
Paul W. Klipsch 1978 yılında, hoparlör tasarımı ve distorsiyon ölçümüne yaptığı katkılardan dolayı Audio Engineering Society'nin ikinci en yüksek ödülü olan prestijli Gümüş Madalya ile ödüllendirildi ve beş yıl sonra Audio Hall of Fame'e kabul edildi.
Thomas Edison, George Washington Carver ve Wright kardeşler tarafından paylaşılan bir onur olan Mühendislik ve Bilim Onur Listesi'ne 1997 yılında dahil edildi. Mühendislik ve Bilim Onur Listesi, mühendislik ve bilimsel ilkeleri kullanarak bireysel bir katkı yoluyla insanlık durumunun kalitesini artıran kişileri ödüllendirmektedir.
2004 yılında, Tüketici Elektroniği Birliği (CEA) tarafından Tüketici Elektroniği Onur Listesi'ne dahil edilmiştir. 2000 yılında bu Onur Listesi, yaratıcılıkları, sebatları ve kararlılıklarıyla tüketici elektroniği endüstrisinin bugünkü halini almasına yardımcı olan liderleri onurlandırmak amacıyla oluşturulmuştur.
Paul W. Klipsch, El Paso Lisesi'nden mezun olduktan sonra NMSU'ya kaydoldu ve burada üniversite bandosunda kornet çaldı ve okulun tüfek takımının ödüllü bir üyesiydi.
PWK, Aggie Bandosu'nun bir üyesi olarak geçirdiği dört yılın müzik ve müzik enstrümanlarına olan sevgisini ve bilgisini geliştirdiğini belirtiyor.
Paul W. Klipsch, İkinci Dünya Savaşı sırasında ABD Ordusu'nda görev yapmış ve Yarbay rütbesini kazanmıştır.
Bay Klipsch, Hope, Ark'ta bulunan Southwest Proving Grounds'daki hizmeti sırasında köşe boynuz hoparlör tasarımını geliştirdi. Subay odasına gelen ziyaretçiler, gerçeğe yakın ses üretimine hayran kaldı ve Bay Klipsch'i kendi üretim işini kurmaya teşvik etti.
Paul W. Klipsch, NMSU'dan mezun olduktan sonra General Electric için çalışmaya başladı ve daha sonra RCA'ya satılan radyoları tasarladı. 1928 yılında GE ilan panosundaki bir ilana yanıt verdi. Bunun sonucunda Stanford'da yüksek lisans eğitimine başlamadan önce üç yıl boyunca Şili'de elektrikli lokomotiflerin bakımını yapmak üzere yeni bir işe girdi. Mühendislik diplomasını aldıktan sonra PWK, iki Teksas petrol şirketinde jeofizikçi olarak çalıştı.
"İlk büyük aşkım demiryollarıydı ama sonra 1911'de Lincoln Beechy'nin Purdue stadyumuna girip çıktığını gördüm ve uçaklara aşık oldum. İlk aşkımdan vazgeçmedim, sadece çok eşli oldum."
Paul W. Klipsch'in uçağını kesinlikle dehşet verici pozisyonlara getirerek izleyenlerin nefeslerini kestiğine dair hikayeler vardır.
Orada ne halt ettiği sorulduğunda PWK, uçağı motor açıkken durma pozisyonuna getirdiğinde ne olacağını öğrenmek istediğini söyledi.
"Ses bir hobiydi ve sonra bir meslek oldu, ancak kendimi hala amatör olarak görüyorum, çünkü amatör, sanatını aşk için icra eden kişidir."
-Paul W. Klipsch
Paul W. Klipsch'in akustik kariyeri, ABD'nin ilk hoparlör şirketlerinden birini kurduğu 1946 yılından, Journal of the Audio Engineering Society'nin makalelerinden birini yayınladığı 2000 yılına kadar uzanmaktadır. Bu süre zarfında 23 patente imza attı.
5 Mayıs 2002'de 98 yaşında öldü.