KLIPSCH EFSANESİ

1904
Audio efsanesi Paul W. Klipsch Elkhart, 9 Mart’ta Indiana’da doğdu. Oscar Colman Klipsch ve Minna Pearl Eddy’nin tek çocuğu olacaktı.

 

1930
Şili, Güney Amerika’da elektrik lokomotiflerinin bakımını yaparken bir yandan da amatör radyo tutkusunu devam ettirdi. Korna ve koni tip radyo hoparlörlerini karşılaştırırken korna yapısının üstün verimliliğini keşfetti.

 

1934
Stanford Üniversitesindeyken Paul W. Klipsch’in bir sınıf arkadaşı hoparlörlerin köşelerde daha iyi ses verdiğinden bahsetti.

1938
Korna tipi hoparlörlerin daha verimli olması ve köşelerde daha iyi ses verme fikirlerini kullanan Paul W. Klipsch Klipschorn® adında kaba taslak bir prototip geliştirdi.

 

1945
Paul W. Klipsch Klipschorn hoparlör tasarımının patentini aldı, ve büyük ölçüde Hi-Fi tarihinin başlamasını sağladı.

 

1946
42 yaşında ve beşinci kariyer adımı olarak, Paul W. Klipsch, Klipsch & Associates adını tescil ettirdi ve Hope, Arkansas’daki tenekeden bir klübede Klipschorn hoparlörlerini satmaya başladı. Yerel bir marangoz ve Baldwin Piano Company ilk 20 Klipschorn hoparlörlerini üretmesi için Paul’a yardımcı oldu.

1948
Paul W. Klipsch, eskiden Southwest Proving Grounds’a ait olan telefon hat dağıtım binasını ilk fabrika binası olarak satın aldı ve marangoz Lloyd McClellan’i ilk işçisi olarak işe aldı. Burda üretilen ilk Klipschorn 121 numarasına sahiptir. Bu fabrika binası bugün Klipsch müzesi olarak hizmet vermektedir.

 

1957
Paul W. Klipsch, bir nevi dünyadaki ilk ticari merkez kanal hoparlörü olan eksperimental Heresy hoparlörlerini tasarladı. Bir sene sonra Brüksel, Belçika’daki dünya fuarında tanıtıldı.

 

1963
Paul W. Klipsch sahne sanatları için La Scala hoparlörlerini tasarladı. Arkansas vali adayı Winthrop Rockefeller daha sonra bu hoparlörleri halka hitapta kullandı.

1977
Klipsch & Associates profesyonel hoparlör serilerini 500 pound ağırlığındaki MCM hoparlörüyle güçlendirdi. MCM, sinema ve tur seslendirmesi için tasarlanıp, bütün evi yerle bir edecek güçte bir ses üretir.

 

1978
Paul W. Klipsch, hoparlör dizaynı ve distorsiyon yönetimine katkılarından dolayı, Ses Mühendisliği Toplumu’ndan (Audio Engineering Society) en yüksek ikinci ödülü olan gümüş madalyasını aldı.

 

1980
1950’lerde sinemalar müşterilerini şaşırtmak için Klipschorn kullanmış olabilse de Klipsch resmi olarak profesyonel sinema işine girmesi John Allen’a bir MCM sistemi satılmasıyla başlamıştır. Hatta John Allen bir film müziğinin ilk dijital ses prezantasyonunu Klipsch hoparlörlerini kullanarak yapmıştır.

1983
Paul W. Klipsch audio onur listesine alındı.

 

1989
85 yaşında Paul W. Klipsch Klipsch & Associates firmasını ikinci dereceden kuzeni olan İndianapolis’li iş adamı Fred S. Klipsch ve karısı olan Judy’e sattı. Üretim Hope, Arkansas’da kalırken iş faaliyetleri İndianapolis, İndiana’ya taşındı. Şirket Klipsch, Inc. olarak yeniden adlandırıldı.

 

1992
Klipsch özel konut müteahhit piyasasına duvar tipi IW 100 ve IW 200 olarak iki model sunmaya başladı. Firmanın ilk defa sadece ev sinema sistemlerinde kullanılmak üzere üretilen merkez kanal hoparlörü, Academy, tanıtıldı.

1993
5.1 ev sinema sistemlerinin popülaritesi artarken Klipsch ilk amfili bas hoparlörünü üreterek audio ürün yelpazesini büyütmeye başladı.

 

1995
Paul W. Klipsch onuruna New Mexico Eyalet Üniversitesi (PWK fen bilimleri lisansını bu üniversiteden 1926 yılında aldı) mühendislik departmanını Klipsch Mühendislik ve Bilgisayar Fakültesi olarak değiştirdi.

 

1996
Klipsch, ilk uydu hoparlör ürünü olan Rebel “8” adlı hoparlörü tanıttı.

1997
Paul W. Klipsch, Thomas Edison, George Washington Carver ve Wright kardeşler gibi, mühendislik ve bilim onur listesine alındı. Mühendislik ve bilim onur listesi, mühendislik ve bilimin prensiplerini kullanarak kişisel olarak insanlığa katkı sağlayan insanları anar.

Klipsch aynı zamanda monitör ve kule tipi hoparlörlü Synergy serisini tanıttı.

 

1998
Klipsch, daha küçük, yer kazandıran ürün talebini karşılamak için 1996 Rebel sistemi yerine Quintet hoparlörlerini tanıttı.

1999
Klipsch, dünyanın ilk THX® sertifikalı bilgisayar hoparlörlerini tanıttı. $249 fiyatıyla, ProMedia v.2-400 insanların multimedya hoparlörlerine bakışını tamamen değiştirdi. Reference serisinin ilk nesli tanıtıldı.

 

2000
Klipsch İndienapolis’in kuzey batısında yer alan şu an da bulunduğu merkeze taşındı. Şirket aynı zamanda yeniden Klipsch Audio Technologies olarak adlandırıldı. Üretim kategorisinde Fred S. Klipsch İndiana Heatland’in 2000 Yılının Genç Girişimcisi seçildi.

2001
Klipsch, iki yankısız oda, dijital elektronik çalışma istasyonları, mühendislik model atölyesi ve endüstriyel dizayn laboratuvarıyla, ortabatı eyaletlerinin en gelişmiş audio araştırma tesisi olan Mühendislik ve Teknoloji Merkezi’nin temelini attı.

 

2002
5 Mayısda, 98 yaşında, audio efsanesi Paul W. Klipsch vefat etti. Bu amansız mükemmeliyetçi hayatı boyunca 23 patente imza attı.

 

2004
2004’te Uluslarası Tüketici Elektronik Fuarında (CES) Paul W. Klipsch, 2000 yılında tüketici elektronik endüstrisine yaratıcılığı, ısrarcılığı ve kararlılığıyla şekil veren liderleri anmak için Tüketici Elektronik Birliği (CEA) tarafından oluşturulan tüketici elektronik onur listesine alındı.

2005
Klipsch iPod® aksesuar arenasına pazardaki ilk iPod doklu ev stereo sistemi olan iFi’yle girdi. Klipsch global büyüme amacıyla Danimarka markası olan Jamo’yu satın aldı.

 

2006
Fred S. Klipsch, Junior Achievement’ın Central İndiana onur listesine alındı. Ağustosda, Mirage®, Energy® ve Athena® hoparlör markalarının üreticisi olan Audio Products İnternational (API) firmasını satın aldı. Arkansas’da bulunan Performans Mükemmeliyeti Enstitüsü (AIPE) Klipsch’in Hope, Arkansas’da bulunan üretim tesisi için 2006 sadakat ödülünü verdi. Best Buy Audio Video bölümünde yılın en iyi tedarikçisi olması nedeniyle Bravo ödülüyle Klipsch’i onurlandırdı.

2007
Fred S. Klipsch Purdue Üniversitesinden teknoloji derecesi fahri doktorası alırken şirketi kulaklık ve yüksek kalite gibi yeni ürün kategorilerine girdi. Image ve Custom kulaklıkları pazarın en konforlu, yüksek performanslı kulaklıkları olarak pazarlandı. Image X10 ise dünyanın en küçük ve hafif kulak-içi kulaklıkları olarak kabul edildi.

Klipsch, R-5650-S ve KS-7800-THX duvar hoparlörlerinde bulunan bir teknoloji olarak, eğik korna dizaynı için patent (#7,275,621) aldı. Berlin, Almanya’daki IFA fuarında tanıtılan Palladium P-39F kabin hoparlör, çifti $20,000 fiyatıyla, modern kornalı teknoloji ve ustalığın zirvesini oluşturmaktadır.

Üst üste ikinci kez Best Buy yılın en iyi tedarikçisi olması nedeniyle Bravo ödülüyle Klipsch’i yeniden onurlandırdı.

2008
Image X10 kulaklıkları ve Icon Serisi XF-48 hoparlörü 2008 CES İnovasyon Ödülünü alırken, Ocakta, CES sırasında Las Vegas’daki Hard Rock otelinde, Klipsch ve Orange County Choppers™ tarafından tasarlanan Klipsch motosikleti tanıtıldı. Aynı sene içinde, OCC’nin Newburgh, N.Y.’daki merkezlerine Klipsch hoparlörleri takıldı.

Nisan ayında, Klipsch altı seçkin mağazayla anlaşarak ilk kez Reference Serisi hoparlörlerini internet saçışına açtı.

Temmuzda, KL-7502-THX tavan hoparlörü Electronic House dergisinden 2008 Yılın Ürünü Ödülünü alırken, Palladium Serisinin tüm modelleri dünya çapında satışa sunuldu.

2009
Mayıs ayında, Klipsch Image S4 kulaklıklarını tanıttı. Bu ana kadarki, firma tarihinin en başarılı ürün lansmanı oldu.

Yüksek çözünürlükte bir görüntünün yüksek çözünürlükte bir ses istediğini kanıtlayarak, Klipsch ekonomik olan HD Sinema Serisini tanıttı.

Ağustos’ta, Klipsch Image S4i ve S2m kulaklıklarını tanıtarak kulaklık işini bir adım ileriye taşıdı. S4i ilk üçüncü parti iPhone 3GS, iPod Touch ve iPod müzik ve video içeriklerini tam olarak kontrol edebilen kulaklık olarak seçildi.

Klipsch, 11yıllık bir ürün olup, firmanın en çok satan ürünü olmaya devam eden seriden dördüncü nesil Quintet sistemini tanıttı.

Eylül ayında Fred ve Judy Klipsch firmaya 20 yıldır sahip olmalarını kutladı.

2010
Maximum PC dergisi ProMedia 2.1 Wireless sistemini “En İyinin İyisi” listesine koyarken, Image S4i 2010 CES İnovasyon Ödülünü aldı.

Klipsch, firmanın ilk kulak-üstü kulaklıkları olan Image One kulaklıklarını tanıtarak kulaklık ürün yelpazesini genişletti.

Klipsch World Series of Poker®’in (WSOP) resmi kulaklık sponsoru oldu.

Klipsch Group, Inc. beş yeni çok kullanışlı bas hoparlörü tanıtarak endüstriyi bir kez daha karıştırdı.

Klipsch Group, Inc. satın alındı, ve tamamıyla Audiovox Corporation’ın (NASDAQ: VOXX) yan kuruluşu haline geldi. Hemen sonrasında Fred S. Klipsch, Audiovox kurul üyesi oldu ve Paul Jacobs, Klipsch’in CEO’luğuna getirildi.

Klipsch Group Europe Paris, Fransa’da yeni merkezini kurarken, Jamo ürün dizaynı ve mühendislik bölümü firmanın Indianapolis merkezine taşındı.

Klipsch Mode™ M40, Energy Power™ Serisi, Gallery™ Serisi ve Android™’ler için üretilen Image S4A™ kulaklıkları tanıttı.Live Nation Entertainment’la süren ilişkiyi perçinleyerek Indianapolis’in meşhur amfitiyatrosu Klipsch Müzik Merkezi haline geldi.

0

Start typing and press Enter to search